W
swojej pracy należysz do osób odpowiedzialnych za planowanie i realizację kampanii
reklamowych na potrzeby promocji leków? Koniecznie zatem powinieneś poznać ogromne
korzyści, jakie zapewnia realizacja badania leków OTC. Pomiary tego typu
stanowią nieocenione wsparcie dla farmacji,
przyczyniając się w stosunkowo krótkim czasie do zwiększenia przychodów ze
sprzedaży produktów medycznych określonej marki. Wystarczy przy planowaniu
emisji reklamy uwzględnić wdrożenie uzyskanych wniosków.
Obszary analizy w ramach badania leków
Badania rynku farmaceutycznego
skoncentrowane na lekach OTC mogą dotyczyć wielu aspektów. Można angażować do ich przeprowadzenia zarówno
pacjentów, jak i osoby należące do grup decydentów. Zalicza się do nich
zwłaszcza pracowników aptek, lekarzy oraz innych członków personelu medycznego.
Są to więc wszystkie osoby, które odpowiadają za rekomendowanie pacjentom
określonych marek produktów. W ramach badania można zatem zweryfikować m.in.:
- skłonność do polecania leków i
innych produktów medycznych;
- opinie na temat marek;
- świadomość (znajomość) nazw
marek w danym segmencie leków;
- skojarzenia z marką;
- maksymalne ceny jakie
konsumenci są w stanie zapłacić za leki czy suplementy diety;
- poziom spełniania standardów obsługi
przez pracowników aptek oraz przedstawicieli medycznych;
- wstępne koncepcje reklam leków
OTC oraz opakowań;
- elementy identyfikacji
wizualnej marki produktów medycznych.
Jakie techniki znajdują zastosowanie?
W badaniach rynku
farmaceutycznego powszechnie stosowane są różnego typu techniki, zaliczane do jakościowych
oraz ilościowych. W obu przypadkach ich ostateczny dobór powinien zostać
uzależniony przede wszystkim od możliwości
uczestników badania. Może się bowiem okazać, iż starsi pacjenci nie będą w
stanie wypełnić ankiety za smartfonie czy w systemie elektronicznym. Wówczas
znacznie lepszym rozwiązaniem okaże się zapewne tradycyjna ankieta papierowa
(CATI), zwłaszcza w formie audytoryjnej. W takim przypadku formularze mogą być rozdane
pacjentom na przykład w kolejce do
lekarza (w poczekalni).
Jakie korzyści można odnieść?
Przeprowadzenie projektu medical
market research przynosi szereg potencjalnych korzyści dla przedsiębiorstw z
sektora farmaceutycznego. Przede wszystkim wnioski uzyskane w ramach badania warto wykorzystać w celu opracowania planu kampanii reklamowej.
Opinie realnych klientów oraz jednostkowe insighty konsumenckie to doskonały
materiał, pozwalający zintensyfikować zyski osiągane z reklamy. Jednocześnie
możliwa jest dzięki temu optymalizacja przeznaczanego na ten cel budżetu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz