czwartek, 30 marca 2017

Badania leków OTC przynoszą zyski podmiotom farmaceutycznym



W swojej pracy należysz do osób odpowiedzialnych za planowanie i realizację kampanii reklamowych na potrzeby promocji leków? Koniecznie zatem powinieneś poznać ogromne korzyści, jakie zapewnia realizacja badania leków OTC.  Pomiary tego typu stanowią nieocenione wsparcie dla farmacji, przyczyniając się w stosunkowo krótkim czasie do zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów medycznych określonej marki. Wystarczy przy planowaniu emisji reklamy uwzględnić wdrożenie uzyskanych wniosków.

Obszary analizy w ramach badania leków

Badania rynku farmaceutycznego skoncentrowane na lekach OTC mogą dotyczyć wielu aspektów.  Można angażować do ich przeprowadzenia zarówno pacjentów, jak i osoby należące do grup decydentów. Zalicza się do nich zwłaszcza pracowników aptek, lekarzy oraz innych członków personelu medycznego. Są to więc wszystkie osoby, które odpowiadają za rekomendowanie pacjentom określonych marek produktów. W ramach badania można zatem zweryfikować m.in.:

- skłonność do polecania leków i innych produktów medycznych;
- opinie na temat marek;
- świadomość (znajomość) nazw marek w danym segmencie leków;
- skojarzenia z marką;
- maksymalne ceny jakie konsumenci są w stanie zapłacić za leki czy suplementy diety;
- poziom spełniania standardów obsługi przez pracowników aptek oraz przedstawicieli medycznych;
- wstępne koncepcje reklam leków OTC oraz opakowań;
- elementy identyfikacji wizualnej marki produktów medycznych.

Jakie techniki znajdują zastosowanie?

W badaniach rynku farmaceutycznego powszechnie stosowane są różnego typu techniki, zaliczane do jakościowych oraz ilościowych. W obu przypadkach ich ostateczny dobór powinien zostać uzależniony przede wszystkim od możliwości uczestników badania. Może się bowiem okazać, iż starsi pacjenci nie będą w stanie wypełnić ankiety za smartfonie czy w systemie elektronicznym. Wówczas znacznie lepszym rozwiązaniem okaże się zapewne tradycyjna ankieta papierowa (CATI), zwłaszcza w formie audytoryjnej. W takim przypadku formularze mogą być rozdane pacjentom na przykład  w kolejce do lekarza (w poczekalni).

Jakie korzyści można odnieść?


Przeprowadzenie projektu medical market research przynosi szereg potencjalnych korzyści dla przedsiębiorstw z sektora farmaceutycznego. Przede wszystkim wnioski uzyskane  w ramach badania warto wykorzystać w celu opracowania planu kampanii reklamowej. Opinie realnych klientów oraz jednostkowe insighty konsumenckie to doskonały materiał, pozwalający zintensyfikować zyski osiągane z reklamy. Jednocześnie możliwa jest dzięki temu optymalizacja przeznaczanego na ten cel budżetu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz