czwartek, 20 lipca 2017

Dlaczego jest Ci potrzebna profesjonalna analiza rynku farmaceutycznego?

Prowadzisz przedsiębiorstwo działające w ramach branży farmaceutycznej i poszukujesz skutecznych sposobów na przyśpieszenie jego rozwoju? Pamiętaj więc o tym, że podejmowane przez Ciebie decyzje nie mogą być przypadkowe. Abyś zdołał uniknąć ryzyka biznesowego, stoisz przed koniecznością wcześniejszego zweryfikowania procesów przebiegających w ramach branży. W tym celu warto zaufać firmie badawczej, która przeprowadzi dla nas kompleksową analizę.

Musisz mieć na uwadze fakt, iż w Twojej branży panuje ogromna konkurencja. Koncerny prześcigają się w produkcji i późniejszej agresywnej reklamie tysiąca marek leków OTC i RX, suplementów diety, preparatów probiotycznych czy kosmetyków. Wejście na rynek z nowym produktem stanowi nie lada wyzwanie i wymaga zaangażowania ogromnych środków finansowych.

Na czym opierają się analizy rynku medycznego?


Analizy rynkowe są oparte przede wszystkim na wykorzystaniu metody desk research. W tym zakresie ma miejsce gromadzenie ogólnodostępnych danych, które umożliwiają sięgnięcie do cennych informacji bez konieczności przeprowadzania wywiadów kwestionariuszowych z faktycznym uczestnikami rynku. Analiza może dotyczyć m.in. następujących źródeł wiedzy:

1. Publiczne rejestry medyczne;
2. Ustawy i nowelizacje prawne w zakresie prawa medycznego i farmaceutycznego;
3. Bazy przetargów publicznych;
4. Prywatne bazy przedsiębiorstw;
5. Raporty finansowe na temat sprzedaży w określonych segmentach rynku;
6. Raporty z przeprowadzonych do tej pory analiz przez różne instytuty badawcze;
7. Informacje z branżowych czasopism;
8. Social media, fora internetowe oraz serwisy opinii;
9. Dane demograficzne udostępniane przez instytucje publiczne takie jak Narodowy Fundusz Zdrowia, Ministerstwo Zdrowia czy też Główny Urząd Statystyczny;
10. Dyskurs polityczny.


Badania rynku uzupełnieniem analizy


Może jednak się okazać – i zazwyczaj taka sytuacja ma właśnie miejsce – że sama analiza rynku nie pozwoli na pełne rozpoznanie sytuacji w ramach branży. W związku z tym konieczne staje się przeprowadzenie badania opinii, w którym wezmą udział docelowi klienci, dystrybutorze, farmaceuci czy lekarze. Dzięki temu możliwe jest uzupełnienie wniosków z dotychczasowych prac, które w dużym stopniu zyskują tym samym na wiarygodności.

Jakie korzyści możesz odnieść dzięki rzetelnie przeprowadzonej analizie rynku?


Wnioski z analizy rynku mogą posłużyć Ci do profesjonalnego opracowania planu działań marketingowych. Zdołasz wdrożyć uzasadnione inwestycje, które przełożą się na wzrost zysków. Zoptymalizujesz także wydatki budżetowe na reklamę telewizyjną oraz pozostałe techniki promocji. Trafnie rozpoznasz poza tym cechy Twoich docelowych Klientów, dzięki czemu zdołasz dostosować produkty i opakowania do ich realnych potrzeb.


Podsumowanie



Nie pozwól sobie zatem na to, aby konkurencja znajdowała się w lepszej pozycji niż Twoja firma. Zdołasz zwiększyć wyniki sprzedaży i osiągnąć stabilny rozwój, jeżeli zdecydujesz się na przeprowadzenie analizy rynku. Nie musisz na szczęście robić tego na własną rękę. Warto skorzystać ze wsparcia agencji badawczej, specjalizującej się w realizacji badań dla farmacji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz