Prowadzisz
przedsiębiorstwo działające w ramach branży farmaceutycznej i
poszukujesz skutecznych sposobów na przyśpieszenie jego rozwoju?
Pamiętaj więc o tym, że podejmowane przez Ciebie decyzje nie mogą
być przypadkowe. Abyś zdołał uniknąć ryzyka biznesowego, stoisz
przed koniecznością wcześniejszego zweryfikowania procesów
przebiegających w ramach branży. W tym celu warto zaufać firmie
badawczej, która przeprowadzi dla nas kompleksową analizę.
Musisz
mieć na uwadze fakt, iż w Twojej branży panuje ogromna
konkurencja. Koncerny prześcigają się w produkcji i późniejszej
agresywnej reklamie tysiąca marek leków OTC i RX, suplementów
diety, preparatów probiotycznych czy kosmetyków. Wejście na rynek
z nowym produktem stanowi nie lada wyzwanie i wymaga zaangażowania
ogromnych środków finansowych.
Na czym opierają się analizy rynku medycznego?
Analizy
rynkowe są oparte przede wszystkim na wykorzystaniu metody desk
research. W tym zakresie ma miejsce gromadzenie ogólnodostępnych
danych, które umożliwiają sięgnięcie do cennych informacji bez
konieczności przeprowadzania wywiadów kwestionariuszowych z
faktycznym uczestnikami rynku. Analiza może dotyczyć m.in.
następujących źródeł wiedzy:
1.
Publiczne rejestry medyczne;
2.
Ustawy i nowelizacje prawne w zakresie prawa medycznego i
farmaceutycznego;
3.
Bazy przetargów publicznych;
4.
Prywatne bazy przedsiębiorstw;
5.
Raporty finansowe na temat sprzedaży w określonych segmentach
rynku;
6.
Raporty z przeprowadzonych do tej pory analiz przez różne instytuty
badawcze;
7.
Informacje z branżowych czasopism;
8.
Social media, fora internetowe oraz serwisy opinii;
9.
Dane demograficzne udostępniane przez instytucje publiczne takie jak
Narodowy Fundusz Zdrowia, Ministerstwo Zdrowia czy też Główny
Urząd Statystyczny;
10.
Dyskurs
polityczny.
Badania
rynku uzupełnieniem analizy
Może
jednak się okazać – i zazwyczaj taka sytuacja ma właśnie
miejsce – że sama analiza rynku nie pozwoli na pełne rozpoznanie
sytuacji w ramach branży. W związku z tym konieczne staje się
przeprowadzenie badania opinii, w którym wezmą udział docelowi
klienci, dystrybutorze, farmaceuci czy lekarze. Dzięki temu możliwe
jest uzupełnienie wniosków z dotychczasowych prac, które w dużym
stopniu zyskują tym samym na wiarygodności.
Jakie korzyści możesz odnieść dzięki rzetelnie przeprowadzonej analizie rynku?
Wnioski
z analizy rynku mogą posłużyć Ci do profesjonalnego opracowania
planu działań marketingowych. Zdołasz wdrożyć uzasadnione
inwestycje, które przełożą się na wzrost zysków.
Zoptymalizujesz także wydatki budżetowe na reklamę telewizyjną
oraz pozostałe techniki promocji. Trafnie rozpoznasz poza tym cechy
Twoich docelowych Klientów, dzięki czemu zdołasz dostosować
produkty i opakowania do ich realnych potrzeb.
Podsumowanie
Nie
pozwól sobie zatem na to, aby konkurencja znajdowała się w lepszej
pozycji niż Twoja firma. Zdołasz zwiększyć wyniki sprzedaży i
osiągnąć stabilny rozwój, jeżeli zdecydujesz się na
przeprowadzenie analizy rynku. Nie musisz na szczęście robić tego
na własną rękę. Warto skorzystać ze wsparcia agencji badawczej,
specjalizującej się w realizacji badań dla farmacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz